Wednesday, May 5, 2010
ΕΣΕΙΣ ΠΟΣΕΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΕΣ ΕΧΕΤΕ?
Εγκέφαλος συνταξιούχου πρίν την ανακοίνωση των οικονομικών μέτρων.Διακρίνουμε μία χαλαρότητα,ηρεμία και σιγουριά για τον 13ο και 14ο μισθό.
Εγκέφαλος συνταξιούχου κατά την διάρκεια των διαβουλεύσεων με το ΔΝΤ.Διακρίνουμε μία αρχώμενη αγωνία για τον 13ο και 14ο μισθό.
Εγκέφαλος συνταξιούχου μετά την ανακοίνωση των μέτρων.Μετά τα 5 εγκεφαλικά ο συνταξιούχος δεν έχει πια καμία αγωνία.
Ο εκγέφαλος του συνταξιούχου στην φορμόλη μετά την υπογραφή των οικονομικών μέτρων.
Εγκέφαλος της Τζούλιας Αλεξανδράτου πρίν και μετά την ανακοίνωση των οικονομικών μέτρων
Τα μάθατε?
Τα νέα είναι φρεσκότατα από Harvard μεριά και αφορούν άκουσον-άκουσον την "πολλαπλή νοημοσύνη".Τι είναι τούτο αδέλφια που εγώ η Χριστίνα,εσύ Γιώργο,εσύ Μαρία,εσύ Γιάννη και πολλοί άλλοι δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι κουβαλάμε από τα γενοφάσκεια μας .
Εγώ μέχρι πρότινος είχα την εντύπωση ότι έχω μόνο μία και μοναδική νοημοσύνη την οποία και πρόσεχα σαν τα μάτια μου.
Δηλαδή την φρόντιζα και την περιποιούμουνα με αγάπη και στοργή, και ενίοτε την ξεσκόνιζα, την μπουγάδιαζα και όταν μου γάριαζε την έχωνα και στην χλωρίνη.
Και τώρα μου ήρθε η πληροφορία και όλα αλλάξανε.
Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε κάποια τάξη για να καταλαβαίνουμε για τι μιλάμε και ας ξεκινήσουμε από την θεωρεία της Multiple Intelligences (πολλαπλής νοημοσύνης) .
Λοιπόν η θεωρεία λέει ότι τις έχουμε οκτώ (τις νοημοσύνες ντέ) ,οι οποίες έχουν την έδρα τους σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου και προσδιορίζει και την νευρολογική διαδικασία, δηλαδή σε ποιο σημείο του εγκεφάλου μας εδράζεται η κάθε νοημοσύνη.
Ας της αναφέρουμε μία,μία για να ξέρουμε τι κουβαλάμε εντός μας.
• Γλωσσική νοημοσύνη
• Μαθηματικολογική νοημοσύνη
• Μουσική νοημοσύνη
• Χωροταξική νοημοσύνη
• Σωματική-κιναισθητική νοημοσύνη
• Νατουραλιστική νοημοσύνη
• Διαπροσωπική νοημοσύνη
• Ενδοπροσωπική νοημοσύνη
Ο ι ειδικοί λένε ότι μέχρι και σήμερα το παγκόσμιο εκπαιδευτικό σύστημα στηρίζεται μόνο στην Γλωσσική και Μαθηματικολογική νοημοσύνη.
Δηλαδή όταν το εκπαιδευτικό σύστημα και πιο συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι τους όπως οι δάσκαλοι και οι καθηγητές σου έλεγαν «παιδί μου τι σκράπας είσαι στα μαθηματικά» αυτό δεν σήμαινε ότι στερούμασταν μιας δεδομένης νοημοσύνης, αλλά ότι ο δάσκαλος η ο καθηγητής δεν ήξερε να εφαρμόσει τα κατάλληλα εργαλεία αυτής της συγκεκριμένης νοημοσύνης για να μπορέσουμε να την αναπτύξουμε σε μεγαλύτερο βαθμό. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν δινόταν και δεν δίνεται η δυνατότητα για την ανάπτυξη της μέγιστης ικανότητας ενός μαθητή.
Κάθε άνθρωπος μπορεί να αξιοποιήσει δύο, τρία η περισσότερα είδη νοημοσύνης για την επίτευξη του στόχου όπως πχ. ο βιολίστας που αξιοποιεί τρία είδη, όπως την διαπροσωπική (για να βρίσκεται σε συμφωνία με τους άλλους μουσικούς),την μουσική (για να αποδίδει εκφραστικά το μουσικό κομμάτι) και την κιναισθητική (για να παίζει σωστά το κομμάτι).
Το μυστικό λοιπόν στην θεωρεία είναι πως θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε καλύτερα όλες τις δυνατότητες του ανθρώπου για καλύτερη απόδοση σε τομείς που έχει αποκλίσει .
Και τώρα τι κάνουμε?
Πώς θα πορευτώ εγώ, που ανακάλυψα ξαφνικά ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δίδασκε βασιζόμενο μόνο στην γλωσσική και μαθηματικολογική νουμοσύνη και εγώ με τα μαθηματικά είχα την σχέση "μακριά και να αγαπιόμαστε " οπότε μου έμεινε μόνο η γλωσσική?
Η ανακάλυψη είναι δραματική και εξηγεί επιτέλους πολλά πράγματα.
Μια ζωή πορευόμουν μισή και ανέσωστη.
Τι φταίμε εμείς οι παλιοί να πεθάνουμε χωρίς να γευτούμε όλες τις νοημοσύνες από λάθη του παγκόσμιου εκπαιδευτικού συστήματος?
Γιατί να μην θέλω και εγώ ολίγη από νατουραλιστική η έστω διαπροσωπική νοημοσύνη?
Το μόνο που μας σώζει είναι ότι στην ερώτηση, τι συμβαίνει με τους ανθρώπους που πήραν την ζωή τους λάθος, υπάρχει μια ενθαρρυντική απάντηση ότι ποτέ δεν είναι αργά και με την σωστή προσέγγιση μπορούν όλα τα άτομα να αναπτύξουν τομείς που είχαν ξεχασμένους και να απολαύσουν την ολοκλήρωση τους.
Λοιπόν εγώ προτείνω μια θαρραλέα βουτιά στην λίστα των "νοημοσιών" για ένα νέο ξεκίνημα
Εγώ όμως από πού να ξεκινήσω?
Α, το βρήκα!
Από την Μουσική νοημοσύνη θα ξεκινήσω ,καθότι όταν κάποτε τόλμησα να ζητήσω μουσική παιδία από τον αυστηρό, πλην τίμιο πατέρα ,εισέπραξα μια μεγαλοπρεπή άρνηση, που ακόμα θυμάμαι, συνοδευμένη από σχόλιο του τύπου «η μουσική μας μάρανε»
Μια ζωή το έχω απωθημένο ότι η μουσική έχασε τον Σγούρο της και εγώ την αναγνώριση που μου έπρεπε .Λοιπόν από αυτήν την νοημοσύνη θα ξεκινήσω και θα πάρω την εκδίκηση μου.Αν δεν γίνω εγώ σολίστ πιάνου (καθότι λάτρης του πιάνου από παιδάκι) να μην με λένε Χριστίνα.
Εκείνη στην οποία αποκλείεται να κάνω κρούση για να τα βρούμε είναι η μαθηματικολογική γιατί είπαμε "μακριά και να αγαπιόμαστε".
Εξάλλου πώς να την αναπτύξω,όταν ο καλός και στοργικός πατήρ με ρωτούσε με αυστηρό ύφος,που επιβαλλόταν να έχει ο γονιός της εποχής του «πόσο κάνει παιδί μου 3*2 »και εγώ από την τρομάρα μου το έβρισκα πάντα 7?
Τι προκοπή να κάνω εγώ στην ζωή μου με το 3*2=7?
Έχασε το εκπαιδευτικό σύστημα την ευκαιρία να μου αποδείξει ότι είναι 6 και εγώ την ευκαιρία να αγαπήσω τα μαθηματικά.
Για τέτοιο δράμα μιλάμε.
Τώρα καταλαβαίνω τι μου συνέβαινε και είχα αυτές τις σκόρπιες και ατάκτως ερριμμένες ανησυχίες και αναζητήσεις τις οποίες δεν μπορούσα να εξηγήσω και να βάλω σε μια τάξη.
Ήταν οι υπόλοιπες 7 νοημοσύνες που πάσχιζαν να ξεμπουκάρουν από τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου μου και κανείς δεν έκανε τον κόπο να βάλει ένα χεράκι να τις απελευθερώσει.
Τυχερή η σημερινή γενιά που τις δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξει και τις οκτώ νοημοσύνες.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Ανάρτηση για πολλαπλές νοημοσύνες. Εξαιρετικό χιούμορ και απολαυστικό και ενημερωτικό κείμενο και ....ζωντανές εικόνες.
ReplyDeleteΌμως εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε ανάγκη από το Harvard να μας μιλήσει για τις οκτώ νοημοσύνες γιατί τις διαθέτουμε και τις οκτώ και ίσως και περισσότερες.
Η απλή νοημοσύνη μας λείπει. Γιατί δεν είναι στην λίστα;
...απολαυστικο το κειμενο σου....
ReplyDeleteΓια την απλη λογικη μπηκα και εγω με φορα να μιλησω....και ανακαλυψα οτι και ο Χριστοφορος την αναζητα...!!!...Ειναι απλο παιδια...
Απλα η νοημοσυνη μας δεχεται οτι την βολευει και την ξεκουραζει...Που να προβληματιζομαστε τωρα;;...
εγώ πάλι..τσουπ στη μέση για να προσθέσω την δεκάτη...
ReplyDelete( σαδομαζοχιστική και διαστροφική τάση με οδήγησε από τα τρυφερά,νεανικά μου χρόνια σε θερμό εναγκαλισμό με τα μαθηματικά...εξ ου και η προσθετική )
- η χαμένη νοημοσύνη
( ο ευρών αμοιφθήσεται )
ασπασμούς και εις το επαναπληκτρολογειν...
Πρός CHRISTOBAL:
ReplyDeleteΠώς μου ξέφυγε εμένα η απλή νουμοσύνη,κοινώς η κοινή λογική.
Φαίνετε με επηρέασε ο Βολταίρος ο οποίος έλεγε «Η κοινή λογική δεν είναι και τόσο κοινή»
Η λογική δεν αρκεί, τα σπουδαία πράγματα πραγματοποιούνται πέρα απ' αυτή.
Πρός Black-Martini:
Εχεις δίκιο.Το έίπε και η Τζούλια οτι η νουμοσύνη της δέχτηκε αυτό που την ξεκούρασε και την βόλεψε!
Προς SpIrToKoYto:
Θερμός εναγκαλισμός με τα μαθηματικά;
Και αυτό είναι φυσιολογικό γιατρε μου;
Εγώ το μόνο που εμπέδωσα καλά από τα μαθητικά μου χρόνια είναι το θεώρημα του Αρχιμήδη, όταν πετάχτηκε γυμνός από το μπάνιο και φωνάζοντας εύρηκα-εύρηκα ανακάλυπτε τον νόμο της άνωσης(αν και κάποιοι κακεντρεχείς υποστηρίζουν ότι απλώς βρήκε το χαμένο σαπούνι).Και το θυμάμαι γιατί μου θυμίζει το απορρυπαντικό για την μπουγάδα.
Στα μαθηματικά επιμένω στο δικό μου θεώρημα που λέει 2*3=7
αγαπητότατη,αγάπα τον φίλο σου με τα ελαττώματά του..
ReplyDeleteακόμα και παρά τους ανόσιους εναγκαλισμούς του..
φιλιά...
από τις ευρηματικότερες αναρτήσεις του τελευταίου καιρού.... συγχαρητήρια!!!
ReplyDeleteΠρός nimertis:
ReplyDeleteΕυχαριστώ για τα καλά λόγια απο έναν άνθρωπο που κάνει πολύ καλή παρέα με την γλώσσα,την πολιτική,την ποιήση και την φιλοσοφία. Εκανα βουτιά στο blog και ενθουσιάστηκα.
Οπως καταλαβαίνετε σκοπεύω να μείνω( να κατσικωθώ ντέ).
Καλά, το Χάρβαρντ δεν λέει τίποτα για την Μιζαδορική Νοημοσύνη, τη Βο(υ)λευτική Νοημοσύνη, την Υπουργική Νοημοσύνη, τη Δημοσιοϋπαλληλική Νοημοσύνη; Μάλλον δεν είναι πλήρης η έρευνα και πρέπει να επαναληφθεί. Με τον κηδεμόνα του το Χάρβαρντ στη Βουλή των Ελλήνων. Τη Δευτέρα!
ReplyDelete